En las últimas semanas se han ido sucediendo informaciones sobre graves irregularidades imputadas a los Tribunales que juzgan las pruebas de acceso a varias especialidades del Servicio de Salud (SESPA).
Primero, se conoció que el concurso – oposición de la especialidad de rehabilitación tuvo que ser paralizado por la filtración de casos prácticos por parte de un miembro del tribunal. A los pocos días, varios aspirantes a las plazas de la especialidad de medicina interna denunciaron la existencia de intereses personales en, al menos, uno de los miembros del tribunal, que contaminaban la objetividad del proceso selectivo. Por último, y de momento, un grupo de opositores de la especialidad de medicina intensiva recurre el procedimiento selectivo por la existencia filtraciones de varias preguntas a algunos aspirantes.
Previamente a estas denuncias, también ha habido reclamaciones por irregularidades en el proceso de traslados ligado a la Oferta Pública de Empleo (OPE). Así, por ejemplo, en la especialidad de farmacia hospitalaria, 2 de las 3 plazas que quedaron vacantes en los traslados se han judicializado por irregularidades, estando ya resuelto uno de los procesos judiciales a favor de la demandante (el otro aún está pendiente de juicio), lo que ha supuesto un gasto extra a la Administración asturiana para compensar económicamente la diferencia de sueldo a la persona que durante el año que duró el trámite judicial tendría que haber ocupado el puesto, mientras fue desempeñado por otra persona sin mediar convocatoria pública.
Para rematar este caos la Administración autonómica ha anunciado la suspensión de las convocatorias del resto de especialidades, decisión que afecta a Medicina de Familia y 14 especialidades más, manteniendo la situación de inestabilidad e incertidumbre en la que se encuentran los profesionales de la sanidad.
Tal acumulación de denuncias que afectan a procesos distintos y en tan corto espacio de tiempo, no puede ser casual. Por el contrario, provoca una alarmante impresión de falta de imparcialidad de los órganos de selección en los procedimientos de acceso a la sanidad pública asturiana, que pone en tela de juicio no sólo el derecho fundamental de los opositores a acceder a los puestos de trabajo del SESPA en condiciones de igualdad, sino también la garantía de la calidad del servicio sanitario asturiano, que se vería seriamente dañada si se selecciona a enchufados con influencias y no a los profesionales con más méritos y capacidades.
En el documento titulado 30 medidas para la regeneración de la Administración Pública asturiana, esta asociación propone como primera medida la siguiente:
1. Los miembros de los tribunales de selección se elegirán por sorteo. Los empleados públicos de libre designación no podrán formar parte de los órganos de selección.
Con esta medida se pretende garantizar la independencia de los órganos de selección del poder político, actualmente en entredicho al reservarse aquél la designación discrecional de la totalidad de sus integrantes, con la posibilidad de incluir al personal de confianza – libre designación - sin limitación alguna.
Se trataría deextender a la totalidad del empleo público un sistema que ya viene aplicándose en el ámbito sectorial de la educación.
La medida propuesta y otras complementarias son decisiones urgentes y absolutamente imprescindibles para garantizar la limpieza y transparencia de los procesos de acceso al empleo público en Asturias, a la vista de las graves y reiteradas denuncias sobre el funcionamiento de los tribunales que juzgan las pruebas de acceso a las plazas del SESPA.
En todo caso, esa gravedad y reiteración obliga a los poderes públicos asturianos a poner en marcha un proceso de investigación independiente que, más allá de examinar las irregularidades cometidas en las pruebas concretas denunciadas, analice el funcionamiento actual de los procedimientos de acceso al empleo público en Asturias – sistemas de nombramiento de los tribunales, garantías de anonimato de las pruebas selectivas, reclamación y defensa de los aspirantes etc. – e impulse los cambios normativos y de gestión necesarios.
Esta Asociación considera que, con independencia de las actuaciones judiciales que puedan plantearse, ese análisis e investigación debe desarrollarse necesariamente en el seno de la Junta General del Principado de Asturias y a tal efecto formulará la correspondiente petición ante la Asamblea legislativa asturiana.
Uviéu, 28 de junio del 2011
La Xunta Directiva del Conceyu por Otra Función Pública n´Asturies (COFPA)
COFPA esixe una investigación independiente de los procesos de selección y tresllaos de personal na sanidá asturiana
Nes últimes selmanes fuéronse asocediendo informaciones sobre graves irregularidaes imputaes a los Tribunales que xulguen les pruebes d'accesu a delles especialidaes del Serviciu de Salú (SESPA).
Primero, conocióse que'l concursu – oposición de la especialidá de rehabilitación tuvo que ser paralizáu pola filtración de casos prácticos per parte d'un miembru del tribunal. A los pocos díes, dellos aspirantes a les places de la especialidá de medicina interna denunciaron la esistencia d'intereses personales en, polo menos, unu de los miembros del tribunal, que contaminaben la oxetividá del procesu selectivu. A lo último, y pel momentu, un grupu d'opositores de la especialidá de medicina intensiva recurre'l procedimientu selectivu pola esistencia de filtraciones de delles entrugues a dellos aspirantes.
Primeramente a estes denuncies, tamién hubo reclamaciones por irregularidaes nel procesu de tresllaos amestáu a la Ufierta Pública d'Empléu (OPE). Asina, por casu, na especialidá de farmacia hospitalaria, 2 de les 3 places que quedaron vacantes nos tresllaos xudicializáronse por irregularidaes, tando yá resueltu unu de los procesos xudiciales a favor de la demandante (l'otru entá ta pendiente de xuiciu), lo que supunxo un gastu estra a l'Alministración asturiana pa compensar económicamente la diferencia de sueldu a la persona que tendría qu'ocupar el puestu pol l'añu que duró'l trámite xudicial , mientres foi desempeñáu por otra persona ensin mediar convocatoria pública.
Pa rematar esti caos l'Alministración autonómica anunció la suspensión de les convocatories del restu d'especialidaes, decisión qu'afecta a Medicina de Familia y 14 especialidaes más, calteniendo la situación d'inestabilidá ya incertidume na que s'atopen los profesionales de la sanidá.
Tal montonera de denuncies qu'afecten a procesos distintos y en tan curtiu espaciu de tiempu, nun puede ser casual. Otra manera, provoca una alarmante impresión de falta d'imparcialidá de los órganos de selección nos procedimientos d'accesu a la sanidá pública asturiana, que pon en tela de xuiciu non yá solo el derechu fundamental de los opositores a aportar a los puestos de trabayu del SESPA en condiciones d´igualdá, sinón tamién la garantía de la calidá del serviciu sanitariu asturianu, que se vería seriamente estropiada si s´escueye a enchufaos con influencies y non a los profesionales con más méritos y capacidaes.
Nel documentu tituláu 30 midíes pa la rexeneración de l'Alministración Pública asturiana, esta asociación propón como primer midida la siguiente:
1. Los miembros de los tribunales de selección van escoyese por sortéu. Los emplegaos públicos de llibre designación nun van poder formar parte de los órganos de selección.
Con esta midida pretende garantizase la independencia de los órganos de selección del poder políticu, anguaño n'entredichu al acutar aquél la designación discrecional de la totalidá de los sos integrantes, cola posibilidá d'incluyir al personal de llibre designación - ensin llimitación dalguna -.
Trataríase d´extender a la totalidá del empléu públicu un sistema que yá vien aplicándose nel ámbitu sectorial de la educación.
La midida propuesta y otres complementaries son decisiones urxentes y absolutamente imprescindibles pa garantizar la llimpieza y tresparencia de los procesos d'accesu al empléu públicu n'Asturies, a la vista de les graves y repitíes denuncies sobre'l funcionamientu de los tribunales que xulguen les pruebes d'accesu a les places del SESPA.
Sía que non, esa gravedá y reiteración obliga a los poderes públicos asturianos a poner en marcha un procesu d'investigación independiente que, más allá d'esaminar les irregularidaes cometíes nes pruebes concretes denunciaes, analice'l funcionamientu actual de los procedimientos d'accesu al empléu públicu n'Asturies – sistemes de nomamientu de los tribunales, garantíes d'anonimatu de les pruebes selectives, reclamación y defensa de los aspirantes etc. – ya impulse los cambeos normativos y de xestión necesarios.
Esta Asociación considera que, con independencia de les actuaciones xudiciales que puedan plantegase, esi analís ya investigación tien de desenvolvese necesariamente nel senu de la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies y con esi envís va formular el correspondiente pidimientu ante l'Asamblea llexislativa asturiana.
Uviéu, 28 de xunu del 2011
La Xunta Directiva del Conceyu por Otra Función Pública n´Asturies (COFPA)
No hay comentarios:
Publicar un comentario