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martes, 1 de febrero de 2011

LA DEGENERACIÓN DE LA ADMINISTRACIÓN ASTURIANA


El asunto de corrupción que afecta de lleno a la Administración Pública asturiana es un síntoma, el más grave hasta la fecha, de un proceso de degeneración de los valores públicos que tiene ya más de una década.
Corresponde a la Justicia desentrañar el alcance y las ramificaciones de los hechos que se van conociendo, actuando con plena independencia y sin dejarse influir por las presiones que, sin duda, ya se estarán ejerciendo en favor de la confusión. Pero no puede ocultarse, ni un minuto más, el caldo de cultivo que propicia la consumación de hechos delictivos como los que ahora empiezan a conocerse.

Es una realidad incuestionable que el Gobierno del Principado de Asturias ha venido desplegando en las últimas legislaturas, un plan de desmantelamiento de las garantías legales imprescindibles para que los empleados públicos puedan cumplir con su función constitucional de actuar con imparcialidad al servicio del interés general, con sometimiento pleno a la legalidad.
Algunos de los hitos de este proceso de degeneración de la Función Pública asturiana son bien conocidos:
- Órganos de selección de personal de designación digital
- Multiplicación de empresas públicas y organismos de derecho privado, con trabajadores reclutados al margen de los principios de igualdad, mérito y capacidad
- Abuso de las situaciones de interinidad
- Nombramientos provisionales por periodos superiores a los legalmente permitidos
- Omisión de las convocatorias de concursos de méritos
- Extensión desaforada de la libre designación

Aún están recientes las manifestaciones de la consejera responsable de la Función Pública asturiana defendiendo los nombramientos de funcionarios a dedo por considerar más “eficaz” este sistema. Se trata de la misma consejera que ahora invoca el respeto al Estado de Derecho en relación con el proceso penal en curso por corrupción político – administrativa, después de que el Gobierno al que pertenece consumara varios ataques consecutivos al Poder Judicial, mediante leyes “ad hoc” dirigidas a desactivar las consecuencias de sentencias firmes contrarias a sus “intereses”:
- La de legalización de la falsa “carrera profesional”, aprobada en plena campaña electoral sin amparo legal alguno, tras ser anulada por el TSJ de Asturias
- La de generalización del sistema de libre designación y de modificación de los criterios de valoración de la experiencia en los concursos de méritos, encaminada a blindar los nombramientos a dedo y a controlar de forma partidista los concursos.

Tras más de diez años de una política de gestión de personal encaminada a convertir la relación entre el poder político y el colectivo funcionarial en una cuestión de confianza, entendida como complicidad personal, el Gobierno asturiano ha alcanzado el peor de los resultados posibles para los ciudadanos y ciudadanas de Asturias: formar a varias generaciones de empleados públicos en la creencia de que no hay otros sistemas para progresar en su carrera profesional que no pasen por aceptar la exigencia de fidelidad personal al poder, evitando cualquier gesto que pudiera resultarle molesto.

El daño ocasionado al interés público ha sido enorme. Desmontar este sistema clientelista es una obligación imperiosa para la organización democrática de la sociedad asturiana, pero su dimensión y efectos son de tal calibre que resultará una labor lenta y a largo plazo.
El Conceyu por Otra Función Pública n´Asturias, junto a la denuncia de esta verdad incómoda, pretende contribuir, en la medida de sus posibilidades, a superar esta etapa negra.
Uviéu, 1 de febrero de 2011
La Xunta Directiva de COFPA

LA DEXENERACIÓN DE L'ALMINISTRACIÓN ASTURIANA
L'asuntu de corrupción qu'afecta de llenu a l'Alministración Pública asturiana ye un síntoma, el más grave hasta la fecha, d'un procesu de dexeneración de los valores públicos que tien yá más d'una década.

Correspuende a la Xusticia desentrañar l'algame y les ramificaciones de los fechos que se van conociendo, actuando con plena independencia y ensin dexase influyir poles presiones que, ensin dulda, yá van tar faciéndose a favor del tracamundiu. Pero nun puede despintase, nin un minutu más, el caldu de cultivu necesariu pa la consumación de fechos delictivos como los qu'agora empiecen a conocese.

Ye una realidá incuestionable que'l Gobiernu del Principáu d'Asturies vieno esplegando nes últimes llexislatures un plan d'esmantelamientu de les garantíes llegales imprescindibles pa que los emplegaos públicos puedan cumplir cola so función constitucional d'actuar con imparcialidá al serviciu del interés xeneral, con sometimientu plenu a la llegalidá.

Dalgunos de los finxos d'esti procesu de dexeneración de la Función Pública asturiana son bien conocíos:
- Órganos de selección de personal de designación dixital
- Multiplicación d'empreses públiques y organismos de derechu priváu, con trabayadores reclutados al marxe de los principios d'igualdá, méritu y capacidá
- Abusu de les situaciones de interinidá
- Nomamientos provisionales por periodos superiores a los llegales
- Omisión de les convocatories de concursos de méritu
- Extensión descomanada de la llibre designación

Entá tán recién les manifestaciones de la conseyera responsable de la Función Pública asturiana defendiendo los nomamientos de funcionarios a deu por considerar más “eficaz” esti sistema. Trátase de la mesma conseyera qu'agora invoca'l respetu al Estáu de Derechu en relación col procesu penal en cursu per corrupción políticu – alministrativa, dempués de que'l Gobiernu al que pertenez peracabara dellos ataques consecutivos al Poder Xudicial, por aciu de lleis “ad hoc” dirixíos a desactivar les consecuencies de sentencies firmes contraries a los sos “intereses”:
- La de llegalización de la falsa “carrera profesional”, aprobada en plena campaña electoral ensin amparu llegal dalgunu, que foi anulada pol TSX d'Asturies
- La de xeneralización del sistema de llibre designación y de cambéu de los criterios de valoración de la esperiencia nos concursos de méritos, empobinaos a blindar los nomamientos a deu y a controlar de forma partidista los concursos.

Tres más de diez años d'una política de xestión de personal dirixida a convertir la relación ente'l poder políticu y el colectivu funcionarial nuna cuestión d'enfotu, entendida como complicidá personal, el Gobiernu asturianu algamó'l peor de les resultancies posibles pa los ciudadanos y ciudadanes d'Asturies: formar a delles xeneraciones d'emplegaos públicos na creencia de que nun hai otros sistemes pa progresar na so carrera profesional que nun pasen por aceptar la esixencia de fidelidá personal al poder, evitando cualquier xestu que pudiera resulta-y cafiante.
El dañu causáu al interés públicu foi enorme. Desmontar esti sistema clientelista ye una obligación imperiosa pa la organización democrática de la sociedá asturiana, pero la so dimensión y efectos son de tal calibre que va resultar un llabor lentu y al llargu plazu.

El Conceyu por Otra Función Pública n´Asturies, amás de la denuncia d'esta verdá incómoda, pretende contribuyir, na midida de les sos posibilidaes, a superar esta etapa negra.
Uviéu, 1 de febreru de 2011
La Xunta Directiva de COFPA

2 comentarios:

  1. Norabona....ya taba esperando un pronunciamientu vuestru.
    Gracies pol llabor que tais faciendo.

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  2. Que se abran ya las ventanas para ventilar Asturias. Por favor, ¿ qué podemos hacer ?

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